A csendestárs - DJ Bootsie

A csendestárs - DJ Bootsie

2009.04.23. | Horváth Oszkár

DJ Bootsie-val még decemberben ültünk le a Parázs Presszóban, részben az akkori lemezbemutatója kapcsán, illetve pusztán kíváncsiságból, hiszen engem zeneszerzőként is érdekel a munkája, és ilyen szempontból is megpróbáltam a színfalak mögé nézni. Aki a decemberi és februári bulikról lemaradt, az pénteken pótolhatja a Bootsie koncertet, 2009. április 24-én pénteken a Corvintetőn hangzik el a Holidays in the Shade anyaga. Ezúttal Kemuri projektoros vetítése nélkül, ellenben a megszokott zenészekkel, akikről az alábbi interjúban igyekeztem többet megtudni.

Az "újaknak" érdemes tudni, hogy Bootsie bő 14 éve van jelen a magyar zenei életben, az Árral szembennel Magyarországon elsők között váltak ismertté a hip-hopnak addig csak az undergroundban előforduló hangjával, közben társaival megnyerte a 95-96-os DMC bajnokságot, DJ-ként évekig koncertezett Yonderboi-jal, állandó tagja a Zagar zenekarnak, és 2004-ben jött ki DJ Bootsie első saját albuma, ami nekem néhány hónapomat meghatározta, ezért szeretném, ha a B-oldal olvasói is jobban figyelnének rá. Akik pedig eddig is figyelteik, azok talán megtudhatnak egy-két érdekességet, és remélhetőleg pénteken szívesen eljönnek az A38 hajóra.

1. A The Silent Partner című 2004-es albumodon még Márkos Albert csellista és Schrank Doma gitáros is tagja a formációnak. Most már helyettük Kovács Gergely gitározik és billentyűzik, és Vázsonyi János hallható szaxofonon. Mi a csere oka, illetve hallhatóak-e a régi zenésztársak az új lemezen?
Bootsie: 2004. novemberi lemez, de 2005-re datálják sokan, mert akkor lett nagyjából ismert, akkor lett belőle valami.
nosferato: Akkor volt lemezbemutató?
Bootsie: Az is egy szép történet, nyáron lett volna a Mokkacukkában, és akkor volt olyan idő, hogy szakadt az eső egy hétig. A Zagarral jöttünk haza Fehérvárról, kinéztem egy hőmérőre, és láttam, hogy 6 fok volt. A pincérek se mentek be dolgozni, felhívtak délután, hogy felejtsük el. 2004. májusában volt az EU csatlakozás, a kölni rádió ezt a lovas számot (Horseriders towards the abyss) kiszúrta, gondolták, hogy ez magyaros, és ez a csatlakozás a kultúrák találkozása. Volt egy ilyen este, hogy a csatlakozó országokból küldtek nem- vagy közepesen ismert számokat, akkor még trióként léptünk fel, Schrank Doma gitárossal, és Márkus Berci csellistával. Berciről tudtam, hogy programozott zenére játszik, meg improvizál, vonós is, gondoltam, hogy jó lesz, és utána ez állandósult. A többi számot is begyakoroltuk, nagyon jól hozta, amit akkor szerettem. Most is jól hozza, de akkor még máshogy képzeltem ezt a live-osdit.
nosferato: És akkor Tibi még nem is volt, tehát semmi dob élőben.
Bootsie: Abszolút, és tök sokáig így volt. 2005-ben sokat voltunk külföldön ezzel a felállással, Rigában voltunk Lettországban, meg Hollandiában, Németországban, Belgiumban... érdekes volt, és csomó helyen ottani zenészekkel workshopokat csináltak velünk. Ezt a lemezt játszottuk, volt ott 1-2 nap arra, hogy összerakjuk, egy nagy jam volt, ami a The Silent Partner anyag köré épült. Volt dob, pozan, szaxofon, klarinét... ott jutott eszembe, hogy nem ártana egy dobos a gépek mellé. Utána került be a Tibi, akkor még gépekre dobolt, amit néha kikapcsoltunk. Kicsit öncélú volt, de volt rá hallgatóság. Az akkori gitárost, a Domát, aki sokat utazik, sokat zenél, nem akartam talonban tartani egy olyan bandához, ami nem lép fel olyan sokat. Kovács Gergő egyszer színpadmester volt valahol, ott ismerkedtünk meg, kiderült, hogy gitározik, és amikor felmerült, hogy kéne egy új gitáros, őt kerestem meg egyből. A csellistával, Bercivel kapcsolatban pedig döntenem kellett, nagyon szeretem, de éreztem, hogy nagyon kell a fúvós, valaki, aki több fúvós hangszeren is játszik, és így került Vázsonyi János az új felállásba. Van az új lemezen sok fúvós minta, és van olyan szám, amit meg az Ágoston Bélával vettünk fel, az a szám egy ilyen szólista nélkül nem élne meg, szólistaként pedig ő az egyik kedvencem.

2. Mik a quartetben zenélők egyéb projektjei?
Bootise: A Tibi Zagarozik ugye, van saját cucca is, ez az Occam, ami ilyen dub-os téma. A Kovács Gerinek ott a Soerii & Poolek, ami egy elektro-kabaré, egy őrültség, arról nem lehet beszélni, azt meg kell hallgatni. Jövőre fog megjelenni a CLS-nél a cuccuk, amit a Heaven Street Sevenből Takáts Zoltánnal csinálnak ketten, de szerepel benne mindenki, aki itt Magyarországon valami ismertebb zenével foglalkozó ember: Németh Juci, Publo, Papp Szabi a Szupernemből, van négy vokalista, teljesen meghökkentő élőben. Ez egy külön órás sztori, hogy ez milyen szervezet. Ezen kívül a Kutya vacsoráját is csinálja Varga Líviusszal és a Quimby egy részével, az már közelebb áll a quartethez, pszichedelikusabb, súlyosabb cucc, blues, rock, kicsit kelet-európai Massive Attack, de nem szó szerint. A Vázsonyi a legkeményebb arc, ő egy héten 3-4-szer játszik tutira, játszik a Chalabanban, az egy ilyen marokkói népzene, meg jazz, játszik DJ-kkel, csinálja a Tritont, a saját zenekarát, illetve van a Drums, amiről mindig szó van, és játszik Bach szonátákat szaxofonnal templomokban... ő egy furcsa figura... de mindegyikük az :))

3. 2008. december 19-én az A38 hajón lemezbemutató koncerted volt, a Holidays in the Shade című új albumodat hallgathattuk meg. Mit jelent számodra az új lemez címe? Hány szám van rajta, mik a változások?
Bootsie: A zenészek csak élőben kísérnek, velük áll színpadra az anyag, de érdemes megfigyelni, hogy több emberi hang van a lemezen, régebbi énekek, bennszülött archív felvételek, illetve van két számban MC, két amerikai fazon. Jóval közvetlenebb lesz, sokan hiányolták az emberi hangot. A lemeznek több címe volt, 2006 körül még az volt a munkacíme, hogy "Esik eső". Ahogy állt össze a cucc, egyre inkább éreztem, hogy ez necces, meg van benne egy bambaság, meg először vicces volt, hogy magyar címe van külföldön, de sokan mondták, hogy ezt felejtsem el. Amikor rájöttem, hogy nem merem nyakbehúzás nélkül normálisan kimondani, akkor letettem róla. A Holidays in the Shade magyarul volt meg, hogy "árnyékban vakáció", még az egyik Árral szemben lemezen volt pár mondat, ami ezzel a két szóval játszott, és valahogy beugrott egyik este, és azt mondtam, hogy ez az a lemez, az a cím. Egyébként nincs hozzá más köze, csak a hangulat: semmiképp sem az a nagyon vidám, de nem is negatív - vakáció, de azért nem a Bahamákon. Ugyanúgy, mint a számok, az idők során ezek is kiadják magukat, hogy hogy a jó, ahogy a számsorrend is, telik-múlik az idő, és egyszer csak kész lesz. A lemezen 14 szám van, amiből kettő skit, 2-4 perces vágás korábbi számokból, hangokból egy tök máshogy összerakott rész. A számok elég hosszúak lettek, ennek a folyamatzenének van egy kibontakozása, nem lehet egyből előcsapni a buzogányt, mindent elő kell készíteni, szépen befejezni. Nehéz hetem van, elég nehéz a csütörtöki Herbalizerrel konkurálni, kevés ember lesz, aki elmegy csütörtökön arra, és még pénteken kíváncsi lesz a DJ Camre, vagy akár rám, pláne ennyi pénzért, mert az 5000 Ft, meg ez is 2500 Ft. (Végül szépen megtelt a nézőtér a hajón Bootsie zejénére - a szerk.)
nosferato: A korai lemezbemutató ellenére az album csak később lesz megvásárolható, ellenben a VJ, Kemuri azt mondta nekem, hogy nagyon súlyos, nagyon érdemes meghallgatni.
Bootsie: Úgy volt, hogy megjelenik Magyarországon először, de van egy opció, hogy külföldi kiadó jelenteti meg, és onnan jön ide. Ez nemzetközi megjelenés, aminek az volt a feltétele, hogy itt ne legyen külön megjelenés, hanem a terjesztőjükön keresztül jusson el ide. Aztán lehet, hogy másképp lesz.

4. Amikor a zenéket írod, van-e olyan, hogy áthívsz valakit, hogy üljön melléd, szóljon rád, ha hülyeséget csinálsz, kikéred-e közben mások véleményét?
Bootsie: Nem. Minden ilyesmit egyedül csinálok, meg egyedül is döntöm el. Megcsinálom, érzem, hogy mikor jó, és akkor kezdem elbaszni középszerűre. És ami azt a középszerű állapotot is megússza, és esetleg még valami pluszt kiad, akkor az nyilván valahogy túlélte ezt az elrontási folyamatot. De mindig úgy mutattam meg mindenkinek, hogy na itt van tessék, készen van. Kovács Gerivel csináltunk 2-3 számot úgy, hogy amikor megvoltak a számnak a súlypontjai, akkor ő feljátszott dolgokat, ahhoz költöttem még valamit. Vagy tudtam, hogy valahova kéne még akusztikus gitár, és mondtam, hogy nézzük meg, hogy festene ez bele.

5. Hogy jut el egy zene a számítógéptől a felvételig, illetve a színpadra? Egy az egyben azt próbáljátok eljátszani, amit gépen megírtál, vagy a próbateremben sok minden megváltozik? Melyik sávot írod meg először?
Bootsie: Nem foglalkoztam egyáltalán azzal, hogy élőben hogy kell majd ezt színpadra állítani. Sőt, most talán még statikusabbak az ütemek, kevésbé természetes, de tök érdekes, hogy Lázár Tibi nem a megszokott dolgokat dobolja. Nem sok embert találnék, aki így eldobolja ezeket, nem azért, mert olyan nehéz, hanem mert egészen más attitűddel kell dobolni. És nem a megszokott sémákat, hanem hip-hopot.
nosferato: Gondolom, hogy te is úgy vagy vele, hogy nem minden számodat akarod megmutatni, vagy van, ami csak 1 perces lesz, ami jó, azt is félreteszed egy időre, újra előveszed, és amikor végre készen van, akkor hallgatod meg úgy, hogy fú basszus, mit csinálunk ezzel a próbateremben.
Bootsie: Hát ezzel most szembesültem az utóbbi időben, most kellett összerakni élőben, a múlt héten készültünk el két számmal (2008. december - a szerk.). Elég alapos próbák voltak, de nem volt sok. Sok vázlatból meg skiccből jött ki ez a lemez is, meg az előző is.
nosferato: A próbán a többiek sokat hozzátesznek, hogy egy szám elkészüljön, pl. egy saját szólamot, ilyesemit?
Bootsie: Van ilyen, de nem mindig. Van, amikor azt a számot játsszuk el egy az egyben. Ezt az idők során lehetne, ha sokat játsszuk élőben, akkor lesz majd ilyen. Most még egyelőre nagyon tartjuk magunkat az eredetihez, és ez csak bizonyos esetekben jön.
nosferato: Mivel kezded, amikor leülsz zenét írni?
Bootsie: Általában lábdob, pergő, ilyesmi. A hip-hopban meg az egész műfajban a dob az már majdnem egy fél szám. Élőben nehezen mondtam le róla, mert annyira jellegzetes, mindegyiket egy élő dobbal feljátszani... egyszer beszéltem erről a Cadikkal, meg a Yonderboi is, sőt, én voltam régen a fő ágálója ennek, hogy lábdob, pergő élőben menjen, mindig ugyanazon a soundon szóljon - azt nem lehet. Aztán meg valamit valamiért: ha élőben meg kell emelkedjen dinamikailag. Egy jó dobosnak nagyon jó hangulata van, jobb, mintha áll ott valaki félszegen egy gitárral, meg én görnyedek a kütyük fölött. Meg nem beszélve arról, hogy a zenészek ettől jobban érzik magukat.
nosferato: Van olyan szám, amit szívesebben hallgatnál az eredeti dobbal?
Bootsie: Nem, tök jól el tudtam szakadni ettől. Ami élő, az úgy működik jól.
nosferato: És a lemezen az élő hang van rajta?
Bootsie: Nem, a lemezen mindenhol az én dobjaim, vagy amiket feljátszottam rá. Ez a műfajnak a sajátossága, nem azért van ott az, mert olyan hű de extra, csak az is olyan valami, amire már jól lehet építkezni.

6. Milyen szoftvereket használsz a zeneíráshoz?
Bootsie: Hú ez kemény, még mindig egy olyan teljesen ódivatú valamit használok, ami nagyjából olyan, mint egy MPC sampler, vagy mint egy tracker, annak ilyen normálisabb változata, vannak hozzá plug-inek is, meg elég jó átjárás van különböző szoftverek felé. Most ennél a lemeznél már éreztem a hiányosságait ennek, amikor hosszabb, 2 perces gitár részeket kellett beilleszteni.
nosferato: És a színpadra ebből a szoftverből megy ki a hang, vagy csinálsz belőle egy mixet?
Bootsie: Nem, nem, az Ableton Live-ot használom, ott pedig loopok vannak. A fő részeket kimintázom, és úgy már kezelhető a szám.
nosferato: Én is azt használom, nagyon jó, de 7 hónap volt, mire átszoktam rá sok év Cubase után.
Bootsie: Engem egyszerűen az ilyen Cubase meg Nuendo és hasonló irányadó cuccok láttán, amit azért már értek, nem vitt még rá a lélek, hogy átálljak teljesen arra. És ezek után még az Ableonra Live... élőben tökre átlátom, hogy mi hogy van, de hogy azon zenét csinálni, azt teljesen hottentotta. A Live úgy jött a képbe, hogy volt igény erre, hogy élő dob, meg ilyenek, és éreztem, hogy ezt ezzel a kezdetleges programommal, meg MPC-vel nem lehet megcsinálni. Meg volt ehhez egy Korg Zero4 DJ keverő, megkaptam tesztre, tök jó volt, hangkártya is, meg lehet rajta scratchelni, de kevés sáv, nem tudom a dolgokat külön kezelni. Rájöttem, hogy nekem totál zenekarban kell gondolkoznom, hiába gondolom én magamról, hogy DJ vagyok, nekem ott tök más a szerepem. Néha scratchben szólista vagyok, de egyébként meg ott vannak a számrészek, nekem kell meghatározni, hogy mikor mi van, meg A-ból B-be elvezényelni.

7. Mely zenekarokra, előadókra tekintesz csodálattal? TOP5 kedvenc zenekar EVÖR? Kiktől vagy milyen jellegű zenékből szeretsz legjobban hangmintákat használni?
Bootsie: Hogy kiket szoktam mintázni, az már nem jellemző, mindent. Oldschool KFT-ből is kiveszek bármit, vagy kőmonó régi bakelitről cigányzenét, Vangelis live bakelitből valamit, mondjuk valami táncházas énekkel. A végén mindig lesz belőle egy kitisztított végtermék, az elején mindig ilyen érdekesek a források, lehet, hogy ezt a nyersséget sokszor erény lenne megtartani. A végén előbb-utóbb összeolvadnak, még ezt a hangmérnökkel is suvickoljuk.
nosferato: Deutsch Gábor?
Bootsie: Igen. Úgyhogy mindent lemintázok, hogyha olyan. Zene... nem nagyon hallgatok mostanában hip-hopot, a régieket még mindig hallgatom, szeretem ezt az O.C.-t.
nosferato: Oszi! Ez az én nevem :)
Bootsie: :))) Omar Credle a neve egyébként. Szeretem ezt a régi 1994-98 közti hip-hopot. Tökre szeretem a Mogwait, ami meg egy gitárzene, skótok, három gitár, súlyos hangulat, abban is van valami melankólia, és meghökkentő beszakítások néha. Bírom a magyar jazzből pl. Dresch Mihályt, meg a dolgait, azokért pl. teljesen odavagyok. Ezen kívül mindig szól a rádió, ami miatt sokszor anyázni szoktam, az MR2-t nem annyira hallgatom, de mondjuk Radio Café, ott vannak azért ilyen innovatívabb zenei műsorok. Az MR2-nek már komoly felelőssége van, elkezdtek valamit, amivel foglalkozni kell. De amúgy tökre betaláltak az egész szándékkal, mert az egész ország elkezdte hallgatni, az a réteg, akik már réges-régen nem hallgattak rádiót. Őket lehetett volna továbbvezetni, lehetne ez még merészebb, nem lenne baj, mert még mindig nem a bécsi FM4-nek a szintje, ami olyan, mint a Tilos, csak műsorszerkezetileg, szerkesztésileg profibb. A Kid Koalától a Miles Davis remixeken át mondjuk a Thievery Corporation, meg a Cubertnek valami scratch mixe szépen egy órán belül elhangzik.

9. Mi volt az általad tapasztalt legfanatikusabb rajongói megnyilvánulás?
Bootsie:
Erre a műfajra nem jellemző a fanatizmus. A Zagar zenekarnak vannak rajongói, de nekem inkább hallgatóim vannak, meg ennek a műfajnak általában. Nem is nagyon van mit hype-olni ezen. Régen, amikor volt az Árral szemben, akkor voltak ilyen dolgok, hogy vonalas számon hívogattak. Ilyen csendes kacsintós dolgok vannak, voltak, de ez meg bármitől lehet.

10. A The Silent Partneren egy szám volt rap szöveggel. Most mire számíthatunk? Kivel csinálnál szívesen vokális vagy rap dalt a jövőben?
Bootsie:
Az Animal Cannibals szám azért volt érdekes, mert szerettem azt a remixet. Ők soha nem szerepeltek hasonló alapon, meg passzolt is arra a lemezre, de kaptam is érte elég jól, hogy minek kellett rárakni őket, meg miért őket, negatív dolgokat. Külföldön nem értették, ott ez amolyan kuriózum volt. Itthon talán az egyetlen negatívum volt, de tudom, hogy nagyon más a megítélésük, megértem ezt is. Tök jó velük a viszonyom, nem volt mit magyaráznom ezen. A két amerikai MC-n kívül Németh Juci még vokálozik egy számban az új lemezen, de szöveg nélkül egy kórust. Próbálkoztam most ezzel a Jeru the Damajaval, klasszik New York-i arc, fel is vettem vele a kapcsolatot, viszont ennyi pénz nem volt már. Nem kért sokat, de azért az egész lemeznek voltak költségei. Ez nem jött össze, de volt még a Big Shug-ról is szó, ezek a Gang Starr féle holdudvarnak a kevésbé ismert, de komoly múlttal és nagy respekttel rendelkező tagjai. Meg ettől az egész lemez eldőlne egy nagyon kemény hip-hop irányba, ami nekem titkon jól esne, de talán ez most nem az a hangulat, letettem róla. Most pihentetjük. Énekesnőn, meg ilyesmiken nem gondolkoztam. Most egyszer megfordult a fejemben, de úgy érzem, hogy belecsúsznék valamibe, amit nem tudnék koordinálni.
nosferato: Ezek a rap számok lemennek most a lemezbemutatón?
Bootsie: Áááá nem, ha nincs ott egy ilyen, aki ezt elnyomja, azt lejátszani gépről nagyon béna. Ezeken a számokon kívül 1 vagy 2 szám nem lesz, de a többi igen.

11. Közismert, hogy a Zagar meghatározó zenésze vagy. A 2004-es DJ Bootsie lemez óta mennyire sikerül összeegyeztetni a fellépéseket velük?
Bootsie: Párszor volt programütközés, de ezek megoldották magukat. Szerencsére ezt tök jól lehet koordinálni. Vagy még mindig nem játszunk eleget :))) Na jó, ez vicc volt :)

12. Sokan büszkék vagy éppen irigyek rád, amiért a Helyszínelők készítői beválogatták a Horseriders towards the abyss c. számodat egy jelenethez. Milyen válogatáslemezen jelent meg ez, és milyen válogatásokon voltak eddig munkáid DJ Bootsie néven?
Bootsie: Volt BMW mixtape-en, meg DJ Cam mixben, ez a lovas ez rajta volt még a Buddha Bar 7-esen, és egyébként onnan is került a Miamiba. De ez egy teljesen jelentéktelen résznek a felturbózása volt, újsághirdetéseket vizsgált két szereplő, és ehhez használtak fel 1 percet. Ez inkább egy mázli.
nosferato: Hozott valamit egyébként?
Bootsie: Hát azért ez egy olyan referencia, még egy ilyen Placebo típusú zenekarnál is hír az oldalukon. A bulvármédián keresztül szélesebb körhöz eljutott. Ezekben a körökben most már velünk hasonló korú emberek vannak, ők is rájöttek, hogy erre a műfajra, Zagar, Yonderboi vagy DJ Bootsie, vagy Chi Recordings dolgok, lehet építeni reklámfilmeket, ennek az egész mostani kornak jellemzője, kreatív szempontból mindenképpen domináns. Elkezdtek behozni ilyeneket, meg hozzá egy tök új vizualitást, azon kívül, hogy jó alapanyag, meg jól lehet vele dolgozni, de azért trendi is, valljuk be :)) Ebben benne van a Deutsch Gábor is, tehát az Anorganik cuccok, minden. Az iTunes letöltésekből látszik, hogy valami mellett látszik a csík, hogy hányan töltötték le, valami mellett semmi, és emellett látszik, hogy sokan letöltötték, de pl. a Sword removed, vagy a Tango Ronin is így van, az előző lemezről olyan 4-5-6 szám, ami tök erős, érződik, hogy mire haraptak rá abból az albumból.
nosferato: Ezt az információt használtad, amikor az új lemezt összeraktad? Hogy hú, ez olyan, mint azok, amik jobban pörögtek az előző lemezről?
Bootise: Hát... megfordult a fejemben :) De más ez a lemez, mint az, hangulatában hasonló, de nem egy klónja, hogy "na, megcsinálta megint ugyanazt". Legalábbis remélem.

DJ Bootsie - Horseriders towards the abyss:

13. Működtél korábban más művésznéven? Mennyire szereted a régebbi munkáidat? Főleg az Árral szembenre, és a 96-os DMC győzelemre gondolok.
Bootsie:
Más néven nem működtem. Jól megvagyok mindenkivel, a mai napig ahol abbahagytuk legutoljára, ott tudjuk folytatni a beszélgetést is, meg a viszonyt. Mindenki azóta is zenével foglalkozik, a Benski is a munkája mellett DJ-zik, bulikat csinál, van MySpace oldala, és saját számai. A DMC csapat elég aktívan DJ-zik bulikon, hip-hopot, R&B-t, csinálgatnak számokat magyar rap előadóknak: V.S.O.P., Papa Joe. A Quick viszi a magyarországi Vestax képviseletet, tehát mindenki megmaradt azon az irányon, amin érződött, hogy az az, amit a legjobban tud, akarja is, és jól is csinálja.

15. Tartasz-e valami kabala állatkát, vagy más szakrális tárgyat, vagy van-e hepped, amivel fölmész színpadra?
Bootsie: Már nincs, de volt egy ilyen kis valaminek a... egy plüss hóember, de nem egy olyan igazi plüss aranyoska, hanem egy vicces hóember, és annak a sálja. De ez nem volt nálam már tök régóta, de most, hogy mondtad, most péntek előveszem.
nosferato: Milyen színű, fekete-sárga csíkos?
Bootsie: Sárga. Egyébként egyáltalán, az anyaga sem stimmel, meg szerintem a színe sem. Ezt még egy barátnőmtől kaptam régebben. "A hóember sálja." Jaja, de teljesen debil erről beszélni :)) De ha már megkérdezted, hát ez. :)

16. Olvasod a b-oldal.hu-t, vagy csak fogod?
Bootsie:
Fogom!
nosferato: Ezt az interjút mindenképpen :)

17. Melyik dalt vagy videót küldenéd a B-oldal olvasóinak?
Bootsie:
Pont Jeru the Damajától ugrott be egy videoklip, ami ennek az egész műfajnak az esszenciája, de a klip is, amennyire el tudtak szakadni ezektől a kliséktől, meg zeneileg is ahogy meg van oldva. Idétlen hangok össze-vissza szabdalva, két gitárlecsengés, nagyon sokáig nem is figyeltem. You can't stop the prophet a címe. Az szerintem egy kellemes kis cucc.

Jeru the Damaja - Can't stop the prophet:

15 éves a Junkies | A Kutya Vacsorája vallatása

2 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr17827320

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Parázs presszó 2010.11.08. 15:42:57

Helyszín: 1067 Bp., Szobi u. 4. Látogatás #1: 2009. november 19. 19:00-20:30 Látogatás #2: 2009. december 2. 17:25-18:00 > Rajzolj már parazsat! Nem megy? Rajzolj lángot ...

Pingback: B-oldal » Vad Fruttik - kicsit pop, kicsit rock, kicsit elektro 2009.07.01. 11:07:15

[...]3. albumon fog megjelenni, a címe: Lehetek én is. A csendestárs: DJ Bootsie |[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2009.04.23. 11:09:56

nem ő volt a mix-ben is? mármint a zenéje?

f3csk3 2009.04.28. 20:37:44

csak így tovább bootsie, előtted a világ :)

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása