A Beat Dis nagyon energikus zenét hoz a színpadon, viszonylag kevés (tehát nem 13) zenésszel, viszonylag kevés felhajtással, mellébeszélés és eddázás (gitárral vagy nyakbaakasztós szintivel való hajlongás nélkül). Nem maníroznak, nem szerepelnek, ha éppen csak három hangot fognak le, akkor indulnak be, amikor a közönség is. Nem színház. Zenészek között biztosan többször elhangzott már az, hogy "szeretem a zenénket, de szívesen csinálnék valami stenkesebbet/ütősebbet". A Beat Dis nem zeneiskolai demózenekar. Igazi őrült hangzással és megfelelően durva elektronikával olyan hangulatot csinálnak, mint amikor az egyfelsőtamos három fős utcazenészek a sétány egyik végén lemossák az arra masírozó 40 fős tűzoltózenekart. A zenészek faggatása egyrészt azért is aktuális, mert most készült el harmadik lemezük, ami honlapjukról ingyenesen letölthető, vagy megrendelhető; másrészt nem rég számoltunk be arról, hogy a Beat Dis második és harmadik lemezét jelentősen meghatározó Judie Jay énekhangjával egészült ki a Realistic Crew. Kérdéseinkre a Beat Dist megálmodó Csigi válaszolt.
B-oldal: Kérlek, hogy mutassátok be a zenekart a B-oldalt olvasó gyerekeknek!
Csigi: Négyen vagyunk állandó tagok a zenekarban: Rozmán Zoltán dobol, Gergácz Gábor gitározik, Déri Zoltán basszus, Csigó Tamás ének.
B-oldal: Mely zenekarokra, előadókra tekintetek csodálattal? TOP5 kedvenc zenekar EVÖR?
Csigi: Nagyon sok zenét szeretünk. Ez a szeretet néha aztán csodálattá fejlődött, azt hiszem főleg a saját hangzásvilágot, saját stílusjegyeket kialakítani tudó zenekarok/előadók esetében mint pl. a Beatles, a Massive Attack, a RHCP, David Bowie, Kurt Cobain, a DM, Radiohead, The Roots, a Beastie Boys és még sorolhatnám. A TOP5 egy kurva nehéz feladat, inkább nem vállalkoznék rá.
B-oldal: Hogyan készülnek a zenék? Együtt jönnek elő, vagy először számítógépet látnak? Hogyan oldjátok meg az elektronikus alapokat, különösen a dobokat élőben? Hol van a kutya elásva, mennyi elektronikával dolgoztok?
Csigi: A harmóniákat általában samplingek határozzák meg, amik túlnyomó részt komolyzenei bakelitekről származnak. Aztán jönnek a ritmusok, amiket alápakolok. Élőben ezt egy sampleren keresztül, ütőfelületek segítségével szólaltatjuk meg. A koncerten használunk még a gitárok mellett midibillentyűt, ill. két szintetizátort. A vonósok nem élők, laptopról jönnek.
B-oldal: Kivel csinálnátok egy közös dalt, vagy koncertet?
Csigi: Hú most rá vagyok hangolódva a Life Of Agony-ra, 16-án vasárnap lesznek a Szigeten, szívesen zúznék velük egyet.
B-oldal: Miért döntöttetek úgy, hogy a korábbi albumokat, és a most megjelent új Proof Positive albumot ingyenesen letölthetővé teszitek? Aki szeretné megvásárolni az új albumot CD formájában, azt hol teheti meg?
Csigi: Az volt a célunk hogy minél gyorsabban, és minél egyszerűbben jussanak el az albumaink a közönséghez. Erre a legjobb megoldás az volt hogy letölthetővé tettük a honlapunkon (www.beatdis.hu). Ősztől minden koncertünkre szeretnénk vinni mindhárom CD-ből, a honlapon pedig a megjelenés pillanatában olvasható lesz mely üzletekben fogják árulni.
B-oldal: Az új lemez méltó és felismerhető folytatása az eddigieknek. Mi az, ami számotokra a legnagyobb változás a két évvel ezelőtti soundhoz képest? Milyen szívvel hallgatjátok vissza a korábbi felvételeket?
Csigi: Nagy ritkán előfordul hogy belehallgatok a korábbi lemezekbe, bár nem is emlékszem hogy mikor hallottam a Genetik Giftet utoljára. De azt hiszem inkább jó élmény mint rossz. A harmadik albumunk lett az az album, mely hangzásával meg vagyok elégedve szinte abszolút mértékben! Ez köszönhető a MusicArt Studio technikai felszereltségének, illetve a hangmérnöknek Scheer Max Viktornak. Bármilyen elvetemült elképzelésünk volt a soundot illetően, megvalósítható volt.
B-oldal: Ha jól értjük a hírekből, amit DJ Owa egy személyben csinált, azt DJ Rocksteady (lemezjátszó, Goodfellaz) és Németh Gergely (billentyű, Anima) ketten veszik át mostantól. Tehát bővül az élő felállás? Az új lemezen közreműködő Dimanovszki Natalie is rendszeresen fellép majd?
Csigi: Mikor Owa volt a DJ-nk általában én billentyűztem az éneklés mellett. Az új számokban ez azonban kivitelezhetetlen. A mostani felállásban a DJ egy személyben a billentyűs is. Vagy Rocksteady, vagy Gergő. Mindkettőjükkel nagyon jó együtt játszani, jó a csapat. Nati is lesz igen, jön velünk mindenhova. Szeretjük azokat a számokat, és játszani is fogjuk.
B-oldal: Több embertől hallottuk a Beat Dis zenéjére meglepődve azt mondani: „ja, ez magyar?” Ezt a színvonalat a klipek is követik. A Horror Mirror óriási, a Just Like klipje pedig órákig nézhető, olyan külön világot hoz létre, mint Keith Loutit videói a Vimeon. Kik az alkotók, és mit kell tudni a hátterükről, más munkáikról?
Csigi: Művészeti Egyetemisták mindketten, Kostil Luka, ill. Szabó András aki Emil Goodman néven alkot. Luka készítette el legújabb klippünket is, a Getting Nowhere-t. Róluk többet YouTube csatornájukon illetve MySpace oldalaikon keresztül lehet megtudni. Köszönetünk, és elismerésünk nekik így az interjún keresztül is!!!
B-oldal: Hol láthat titeket az őrjöngő közönség a fesztiválszezon alatt?
Csigi: Nyáron három fesztiválon játszunk, a Balatonsoundon 2009. július 9-én (ma) 18:30-kor, Zánkán július 17-én, illetve a Szigeten augusztus 13-án 21:30 kor.
B-oldal: Milyen dalt küldenétek a B-oldal olvasóinak olyan előadótól, aki hatással van rátok, a zenétekre, vagy akit mindenkinek éjjel-nappal hallgatnia kéne munka, evés és alvás helyett?
Csigi: Most hirtelen legyen ez egy RHCP dal.
Realistic Crew: Zenekar lettünk | Péterfi Bory: Interjú a vámpírral
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.07.27. 14:51:13
(Az előző lemez után is hasonló érzelmek kavarogtak bennem, de egyrészt ott legalább egy hallgatható szám volt, a 'Just Like', másrészt meg most annyira felbaszott ez a Velvet Underground-feldolgozás, ami még a refrénben sem vált, lapos, és, még egyszer, egyáltalán nem érdekes, pedig kra annak van szánva... sorry, befejeztem, ennél többet én nem is akarok elmondani.)
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.27. 21:05:45
Egy régi iskolaújságos sztori való ide:
- Neked milyen volt a középiskola?
- Legjobb, óriási arc tanárok, és a legjobb barátaimat a mai napig onnan ismerem. És neked?
- Ááááá, szar. Mindenki utált, alig vártam, hogy végre elhúzhassak.
- Te hova jártál?
- A Toldyba. És te?
- Én is.
Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.07.28. 16:01:00
A legnagyobb bajom a Beat Dis-szel (régivel és újjal is) egyébként a gitárok és az ének -- sztem az ilyen 'kicsit Rage Against the Machine, kicsit Beastie Boys' szövegmondás annyira nehezen tehető 'egyedivé' és legalább hallgathatóvá, h mondjuk nem csoda, ha nem sikerül sokaknak... de akkor is. A gitárok viszont a lemez nagy részén egyszerűen röhejesek. Az ilyen mélyre letett, letompított, kimondottan metál markerelemeket megszólaltató gitárhangzás sztem tökéletesen kilóg az elektronikával és sample-ekkel-billentyűkkel csinált számokból. Van, ahol jobb: több a közép, nem kvinteket dzsüdzsüznek, hanem kis disszonáns dallamocskákat és szőnyegeket raknak, az máris jobb. Úh egyáltalán nem csak a hazafelé forduló kéz mondatja, h az egyetlen elektronikus-élő krosszóver Mo.-n, amit én ismerek, az a Lassu Kaoss: www.myspace.com/lassukaoss.
Viszont ennek a Proof Positive-nak megvan az a nagy előnye, h legalább rövidek a számok :)