2Unlimited 2010

2Unlimited 2010

Így múlik el a világ dicsősége. Ray Slijngaard and Anita Doth, azaz a 2Unlimited visszatért! A kulcsszereplő azonban egy bizonyos Jean-Paul DeCoster producer úr, aki a mai napig bitorolja a 2Unlimited név használatának jogát, így a két eurodance legenda jobb híjján a Ray & Anita cégér alatt szólalt meg újra. Ray igazi 90-es évek stílusban oda is vakkant a kapzsi mecénásnak, "..still Unlimited, you're so limited..". Ennyit is a mű elemzéséről. 

Az In Da Name of Love - annak ellenére, hogy eléggé önparódia - januárban megszerezte az első helyet a holland dance slágerlistán. Az autotune hangzást hallva és gyermekkorom bájos eurodance legendáinak elporladását látva viszont nagyon szomorú vagyok... A Rioba gondolom még eljönnek...

A cikket és az eurodance emlékeket Epoxy Lacinak és Amphiprion Ocellarisnak ajánlom. UPDATE: és Hóhér Tibinek, mert kiderült, hogy tele volt a szobája 2Unlimited poszterekkel.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr81901847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rettentó 2010.04.08. 08:05:42

"autotune hangzást" - az mi? Én akkor már rokker voltam, de a Technotronicot még szerettük is.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.04.08. 09:04:10

@rettentó: mostani dalban van ez a vinnyogó hangzás, effekt a srác vokálján.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.08. 09:55:57

hajban mindig jók voltak. egy kis autotune belefért az énekbe itt is, úgy néz ki (nem csak a nyilvánvaló részeken, Anitán is van)

@rettentó: www.youtube.com/watch?v=fYzv-AVi78E (az Antares Autotune története - ez egy nagyon jó kis effekt/alkalmazás/eszköz, pl. élő ének korrigálására. Kicsit túl van használva, emiatt némileg álszent módon amúgy énekelni nem tudó rapperek próbálnak ellene kampányolni, mert ezzel más énekelni nem tudó rapperek több pénzt kerestek, mint ők :) De mondjuk tényleg SOK már belőle 10 éve, és hogy a We Are The World új verziója is tele van vele a végén, nekem sem tetszett. Nekem az effektként, és nem eszközként való felhasználásával ott lett tele a tököm, hogy Bluedabadibadidaaaa...)

Penya666 2010.04.08. 10:28:35

Szomoru, nem kellett volna ezt.

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.08. 11:05:30

Nagyon fáj, ahogy a dance floor nosztalgia összetört szilánkjain járkálok. Anno is ilyen volt a zene, és az ízlésünk változott, vagy tényleg ennyire szar ez a hőskorhoz képest? Anitaba kicsit szerelmes voltam siheder koromban...

Falshang 2010.04.08. 12:04:51

@Zsüli: már 91-ben meg kellett volna szüntetni az ilyen baromságokat.

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.04.08. 13:07:41

Kedvenc eurodance bandám volt :)! A No Limit az első videók között volt, amire emlékszem a TV-ből (reggelente a TV1 mindig ugyanabban az időben adta le). Hát ez már nem az.... Itt találhattok több "comebackert" is:retro80s90s.blog.hu/2010/03/05/akkor_es_most_ilyenek_voltak_es_ilyenek_most_i

Flankerr 2010.04.08. 21:41:30

Sajnos a zene értékelhetetlen tucatizé, bárki "előadhatná".. Pedig Overdrive-nak már 6 hete írásos bionyítéka van arról,mennyire imádon a "eurodancefloort"..:) de ez nulla.
@nosferato: Köszönöm az élményt, rég tanultam és röhögtem ennyit hat percben, Weird Al a legjobb popparodista of all time, ehhez nem fér kétség..:)

gyz 2010.04.09. 09:38:48

aki szomorú, az mitől az?

miben más ez, mint az összes többi?

Flankerr 2010.04.09. 09:49:06

@gyz: Azért szomorú, mert egy a maga műfajában úttörő legendát (róluk talán nem túlzás ezt állítani) gyaláznak meg maguk a legenda tagjai. És ez szomorú.
@Amphiprion Ocellaris: "Anno is ilyen volt a zene, és az ízlésünk változott, vagy tényleg ennyire szar ez a hőskorhoz képest?"
Annó teljesen más volt a zene. Az izlésváltozás bárkinél bármilyen lehet, de aki az akkori zenéket kedvelte, annak ez nem feltétlenül fog tetszeni. Ez teljesen más. Az igénytelen tucattermék talán a legjobb szó rá.. Bárki, bármilyen jelenleg futó, hasonló stílusban futó csapat/előadó/banda száma lehetne, fel se tűnne....

gyz 2010.04.09. 09:54:58

@Flankerr: na de miért? mivel volt az jobb, mint ez?

nekem kicsit olyan, mintha valaki állandóan a mekiben eszik, aztán fanyalog a börgerking kaján.

az ilyen zenék nem zenék abban az értelemben, hogy az ember leül, és meghallgatja teljes odafigyeléssel: nem adnak ugyanis semmit.

ez funkcionális termék: a diszkóban jól lehessen ugrálni rá.

nem érdemes úgy beállítani szerintem, mint egy hajdan volt csodát, amit ma lerombolnak.

szerintem aki ezértt rajongott régen, most meg nem, az az elveszett kamaszkorát siratja csak.

Flankerr 2010.04.09. 14:17:12

@gyz: "szerintem aki ezértt rajongott régen, most meg nem, az az elveszett kamaszkorát siratja csak. "
Ebben sok igazság van

"ez funkcionális termék: a diszkóban jól lehessen ugrálni rá"
Ezzel is nehéz vitatkozni, de megteszem, mert

"az ilyen zenék nem zenék abban az értelemben, hogy az ember leül, és meghallgatja teljes odafigyeléssel: nem adnak ugyanis semmit."
Na itt jön ki az ízlések közti különbség. Nekem a eurodancefloor stílus bizonyos számai (és nem előadói, mert mindenkinek vannak olyan számai, ami nem annyira teszik, vagy kifejezetten rossz, sőt irritál) igenis rengeteget nyújtanak. Hiszen ez a zeenhallgatás egyik célja szerintem: hogy jól érezd magad, mikor hallgatod. És hogy ezt milyen zenével, számmal, együttessel éred el. édesmindegy. Épp ezért a "mivel volt jobb az, mint ez?" kérdésre a válasz: Az tetszett, ez nem.
Hogy mennyire figyelsz oda, az már más kérdés. Amikor fiatalon hallottam pl a 2 Unlimited No limitjét, fogalmam se volt arról, mit jelent a szöveg. Később megértettem. Lehet nem lettem ettől gazdagabb, de élményt jelentett hogy értem.

Elvileg valamikor (Overdrive kolléga kezében a döntés.::) megjelenik itt egy írásom, ami pont ezzel a stílussal foglalkozik. Annak ez lenne a mottója: "amelyik számot kétszázszor meghallgattad, és nem unod, az rossz zene nem lehet."
Másként megközelítve: A "miért szomorú" jelenség hasonló, amikor egy U2 vagy Metallica fórumon, cikknél "siránkoznak" sokan, hogy az X vagy Y album milyen rossz, és hogy a Z volt az utolsó igazi albumuk.

gyz 2010.04.09. 15:28:49

"Épp ezért a "mivel volt jobb az, mint ez?" kérdésre a válasz: Az tetszett, ez nem."

ezt a választ töéletesen megértem, és elfogadom.

nem valami sznob zenebuziként akarok itt feltűnni, természetesen nekem is vannak olyan zenék, amire sokat tomboltam, amik baromi jó emlékeket hoznak vissza.
Aztán persze van a magasabb polc, azok a lemezek, amelyeket mindig élmény az elejétől a végéig, nem háttérzajként végighallgatni.

csak azért érdeklődtem, mert az én fülemben mint tánczene, éppen olyan jó vagy rossz ez a szám is, mint a 20 évvel korábbiak. Ezért tételeztem fel azt, hogy nem ők romlottak, hanem te változtál. :)

Flankerr 2010.04.09. 20:41:50

@gyz: Mindig öröm számomra valakivel kulturáltan eszmét cserélni valamiről, amiben eltérő a véleményünk, így veled is..:)
Nálam az a "poénos", hogy a 92-6 közötti időszakban voltam "fiatal" (14-18 éves), de a tombolás kimaradt..:) Zenét szolgáltattunk bulikon, viszont rongyossá hallgattam. A "marketing machine" érintetlenül hagyott, így minden szám, előadó egyénileg érte meg nálam, hogy teszik, vagy nem..:)
És teljesen igazad van abban, hogy vannak magasabb szintek. És tény, a "magasabb" szintnek egy teljes albummal már nagyon kevés eurodance/techno és társai előadó tud megfelelni. Ha ez a két szám tetszik/hallgathatónak itéled:
www.youtube.com/watch?v=8Jw590aDsKc
www.youtube.com/watch?v=oU6UBCd-q2M

Akkor tudom ajánlani az RMB This World Is Yours-át. Igaz, ez nem klasszikus dancefloor..:)

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása