B-oldal álomzenekar - A gitáros

B-oldal álomzenekar - A gitáros

2009.08.18. | Horváth Oszkár

Folytatódik a kiválasztás. Ez most a Hajdúszoboszlói forduló, de akik innen továbbjutnak, felkerülnek Miskolcra a harmadik körbe. Tehát B-oldal álomzenekar. Először augusztus 3-án Baján a tornacsarnokban az énekest választottuk ki, a szavazataitok 28%-a alapján Freddie Mercury fogja majd a szövegeket tolni, természetesen magyarul. A második helyen Axl Rose 8%-kal. Dobos ügyben augusztus 6-án Pápán a Városháza téren állítottuk fel a B-oldal kamiont meg a B-oldal sátrat, ott a leadott voksok alapján John Bonham csak második lett 14%-kal, 18%-hoz elegendő mértékben Mike Portnoy nevénél tapsolt a közönség a leghangosabban. Nos, hozzájuk keresünk most egy gitáros srácot.

Ismét, mint mindig (a csapatodat te választhatod meg, Jim, ha a csoport bármely tagja fogságba kerül, a szervezet tagadni fogja, hogy bármi köze lenne az akcióhoz, a diszk 5 másodpercen belül megsemmisíti magát), ha NEM elég bő a lista, hiszen kénytelenek vagyunk lehagyni róla olyan 230 millió gitározni tudó embert, és mintegy 1000 nagyon híreset, a POLL-R.hu oldalán azok, akik ott regisztrált felhasználók, bővíthetik a listát

A klisék mentén összeállt gitáros:

  • Mindig gitáros akart lenni
  • Vagy űrhajós
  • Vagy mégis inkább gitáros
  • Hosszú a haja, meg mindenki másnak is mondjuk
  • Akkor is hosszú a haja, amikor mindenki más már levágatta
  • Nevet ad a gitárjának (is)
  • Nagyon sok gitárral készül a koncertre, és azért szól bele a számsorrendbe, hogy két egymás utáni számban ne legyen ugyanaz a gitár
  • Láttuk már terpeszben állni, monitorládára egy lábat feltenni
  • Ha van másik gitáros, vele, ha nincs, a basszerossal "eddázik"
  • Ha két gitáros van, a ritmusgitáros a szólónál próbál úgy csinálni, hogy avatatlan szemek számára akár ő is lehessen
  • Szétveri a gitárját az erősítőn, rosszabb esetben a dobon, jobb esetben a fején
  • Nagyon sok DJ mozdulat, amíg nem játszik (kéz feltevése jó részeknél, közönség bemelegítése, "yeah" ordítás)
  • Mikrofon nélkül is énekli a szöveget
  • Vagy mégis inkább űrhajós
  • Ideológiája van arról, miért a nyakába van húzva a gitár, vagy miért a térdénél van
  • Legalább 1 legendás gitárosról úgy tartja, hogy az szar, és legalább 1 annál szarabbra mondja, hogy jó
  • Szerinte a kedvenc gitárosának a zenekarában játszik a legjobb dobos, énekes, basszusgitáros, meg minden
  • Tudja a Börtön ablakábant
  • Ha néger, bármivel is próbálkozik, blues lesz belőle
  • Ha meg nem néger, az az ő baja

Milyen is elméletben a fasza gitáros:

  • Tanult zenét, nemcsak szólózni akar
  • Tud kísérni, lehoz egy egész koncertet szóló nélkül
  • Ha kell improvizál, bármilyen zenét játszik, kiművelt blues és minimum hobbi jazzhallgató
  • Ha kell, megírja a szólót és mindig ugyanúgy el is tudja játszani
  • Ha nem játszik a számban a 13 tagú zenekarban, letakarodik a színpadról
  • Ha 2 csajt szed fel, az egyiket átengedi a dobosnak
  • Ha 3 csajt szed fel, 2-t átenged a dobosnak
  • Ha 4 csajt szed fel, a többi Suzanne nővéré és az árvaházé
  • Nem drogozik annyit, hogy miatta sehová ne jusson a zenekar
  • Aktív dalszerző, de hagy teret másnak is, feltéve, hogy az is tanult zenét, és nem csak opportunistáskodik
  • NEM hangosítja fel magát 12 másodpercenként
  • NEM szólogat hátra a monitorkeverőbe 4-nél többször, hogy tegyél még rám
  • NEM szólogat hátra a monitorkeverőbe, hogy tegyél rám MÁS monitorjában
  • NEM szólogat ki a front of house-ba, amit nem is hall, hogy tegyél még rám 
  • És SOHA nem hal meg

Az alábbi szavazás egy hétig fut, és addig kiegészíthető a Poll-R oldalán új versenyzővel! Aki ezek után azt írja, hogy "hogy hagyhattátok ki", abból űrhajós lesz, nem gitáros.

 

B-oldal álomzenekar: az énekes | B-oldal álomzenekar: a dobos

 

97 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://b-oldal.blog.hu/api/trackback/id/tr471283478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teddypicker 2009.08.18. 13:24:05

istentelenül erős mezőny...

teddypicker 2009.08.18. 13:24:38

illetve még mehetne klisének hogy szeret félmeztelenül zenélni a koncerten

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2009.08.18. 13:40:46

Kimaradt George Harrison, de a poll-r mar nem engedi potolni, kar erte

Befer Jack White is szerintem:
www.youtube.com/watch?v=UZKKQyePZsg
www.youtube.com/watch?v=doPBoKt3OAI

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.18. 13:46:08

@madcows: csak ha regisztrálsz a poll-r-en, akkor tudsz hozzáadni a listához.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.18. 14:12:17

Jazzistákat nem ér idekeverni, könyörgöm! Django Reinhardt vagy Wes Montgomery 3 ujjal legitározza az összes rocker hedbengelő skálakirályt, Paco De Luciáról nem is szólva, csak ő flamencoba, akusztikus gitáron.

Amúgy egyértemű: Jimi és Jimmy, a rendesből, Ritchie és a többi a pozőrből. :)

tvk · http://kodzaj.blog.hu 2009.08.18. 14:22:18

Frusciante-nek Kiedis meg Flea nyeri az első helyet, mert az RHCP kiírás nélkül sehol se' lenne.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.18. 14:24:05

@tvk: naaaa :)) ez így erős. én most picit Petrucci ellen szurkolok, mert ugyebár Portnoy nyerte a dobos mezőnyt, ne legyen ugyanabból a zenekarból 2 zenész. (BTW kurvajó a Petrucci nyilván.)

félemelet 2009.08.18. 14:30:19

OFF, de én úgy tudtam, hogy a legjobb csajt ELEVE mindig a dobos viszi. Ennek olyan okai lehetnek, mint hogy a "legjobb csaj" per definitionem végtelenül fogékony a maszkulin esszenciára, és bár a gitáros lehet trendi vagy vagány, a maszkulin őserő a dobbőröket ronggyáverő dobosból sugárzik a leghitelesebben.
Kivételek, ha a dobosnak csak egy karja van, vagy bevállalhatatlanul ronda és ápolatlan...
ON

panki83 2009.08.18. 14:36:38

Azért jó, hogy egy BB King vagy egy G. Moore még csak szavazatot sem kapott, úgylátszik nem blues zenekar lesz ez:D
Bár legalább SR elég előkelő helyen van.
Amúgy pl Joe Bonamassa?

Dester 2009.08.18. 14:38:19

Sajnos nincs itt Yngwie Malmsteen sem, pedig ő azért benne lenne a topban.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.18. 14:40:36

@panki83: vagy Al Di Meola, aki eléggé odavert a Szigeten...

RobinH · http://unsigned.blog.hu 2009.08.18. 14:45:46

A Suzanne nővér és az árvaház poént csak én értem? :D

Amúgy meg rémálom zenekar lesz ez így... FM még teljesen rendben van, na de Portnoy... és most látom, hogy Pete Townsend 0 szavazat... furcsa világban élünk.
Én úgy értelmeztem ezt a szavazást, hogy egy olyan zenekart kell összerakni amelynek a plakátjaival büszkén pakolná tele a szobája falát egy rocker kiskölyök. Paco de Lucia? ne vicceljetek már...

Ha a basszerost nem John Entwistle nyeri akkor tökön szúrom magam!

catshannon 2009.08.18. 14:47:44

Tök jó, mindig űrhajós akartam lenni! Szóval, hogy hagyhattátok ki Les Pault?:D (de tényleg amúgy.)

szeme közé, laposan! 2009.08.18. 14:51:43

Mindezek ellenére Slash magabiztosan vezet...:)

Hang Ember 2009.08.18. 14:51:58

@catshannon: Nálad a pont! Az öreg Les Paul fogalom a gitáros világban. Pláne, hogy a napokban halt meg.

Hang Ember 2009.08.18. 14:52:56

@Hang Ember: lemaradt a szmájli, gondoljátok hozzá...

Valandil 2009.08.18. 14:53:38

Radics Béla!

(@catshannon: Amúgy Les Paulnak szomorú aktualitása lenne, szerintem megérdemled, hogy most ne legyél űrhajós.)

redriot77 2009.08.18. 15:00:23

B-oldal dreamteam gitárosa? Szerintem Van Halen:

www.youtube.com/watch?v=eFQSW8QnbXM&feature=related

Nem jó?

(amúgy isten polgári neve Adrian Smith, de most szimplán gitárost kerestünk :)))

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.08.18. 15:03:30

Csakis Tony Iommi ezek közül, Black Sabbath foreva!

Hassan0926 2009.08.18. 15:05:20

Ha néger az csak basszgitáros lehet, nem? (South Park)

rostos 2009.08.18. 15:10:37

joe satriani hogy kerül ide?
már az első két kritériumnál megbukott:
"Milyen is elméletben a fasza gitáros:
* Tanult zenét, nemcsak szólózni akar
* Tud kísérni, lehoz egy egész koncertet szóló nélkül"

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.18. 15:10:49

@madcows: bocs, ezúttal tényleg nem enged bővíteni, pedig nyílt szavazás, és szerintem bepipáltam, hogy lehessen választ hozzáadni. De ezek szerint mégse.

@Hassan0926: TOKEN! :)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.18. 15:14:58

@efes: a jazzeseket én írom a végére, hogy legyen kire szavaznom...
@félemelet: Ez de szép :)

Void Bunkoid 2009.08.18. 15:26:13

Hol van Dimebag????


És hova tűnt Damon Hill? :)

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2009.08.18. 15:26:20

@nosferato: de nekem mar nem engedi valamiert, mert mar egyszer bovitettem, es akkor kiment a fejembol Harrison, aztan kileptem az oldalbol, amikor meg megint beleptem, akkor mar nem engedte boviteni, fene erti, mind1

aki tudja, bovitse George Harrison-al (The Beatles), szinte teljesen illenek ra a klisek, meg a hasonlok

Sierpe (törölt) 2009.08.18. 15:26:38

Tudom, hogy nem a legismertebb, de annál jobb, és szerepel a listán olyan is akire nagy hatással volt: Steve Morse (Dixie Dregs, Deep Purple)
www.youtube.com/watch?v=y-CC2jOVNSI

Ha nem is űrhajós de utasszállító repülő pilóta is egyben :)
Valaki berakhatná, mert nem akarok ezért regisztrálni a poll-r-en :)

Kilgore Trout 2009.08.18. 15:27:51

Steve Howe a Yes-ből nagy játékos (Ha már Gilmour is), de Greg Howe is kurva jó, aki nem ismeri keressen rá, csodát fog hallani. Osztán már magamról nem is beszélve.:)

Mehley 2009.08.18. 15:46:55

Szomorú, hogy egy ilyen mezőnyben a szavazatok alapján második Slash...
Persze feelingesen játszik, de meg sem közelíti Vait, Vaughant vagy Claptont. Emberek! hallottátok már Slasht élőben? vagy pl koncertfelvételről?
Az a minimum lenne, hogy ne nyúljon mellé és hogy kipengesse a hangokat..

SzocsO 2009.08.18. 15:55:19

Na itt is álomszínház...
véleményem szerint a legunalmasabb zene a világon. De mások szerint úgyis én vagyok a hülye, még szerencse, hogy leszarom : )
Brian Setzer nincs a listán (érthetetlen), ugyhogy ezt most kihagyom. Azért meg nem fogok itt regelni.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.18. 15:56:53

@Mehley: A Slash-hájp engem is meglep, de a szavazati életgörbéjét nézem szerintem kipukkad.

MrSzpoj 2009.08.18. 15:57:23

Mostan az hogy lehet, hogy Frank Zappa fel sem került a listára??? :)
magyarbuher.blog.hu

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.08.18. 16:15:40

Én nem értem, h ez eddig hogy nem hangzott el: az ideális gitárosnak sztem egyáltalán nem kell zenét tanulnia. Sőt. Pl. nálam szinte kizáró ok, ha egy gitáros tud kottát olvasni.

Na és Steve Jones (Sex Pistols) meg Bernard Sumner (Joy Division, New Order)? Ha már ott tartunk, h ki hiányzik.

Kis ember 2009.08.18. 16:19:26

Hogyan tudod elérni, hogy a gitáros legyen a leghalkabb a zenekarban?
Eléteszed a kottát.
:))))

magyar-magyar szótár 2009.08.18. 16:29:00

Csak tiszta forrásból, le a közhelyekel meg Béla Király szobrával is a jobbficakból, szerintem, mert nem idevágó [off e blogbejegyzéshez.. szerintem]
Szóval a Tiszta Forrás:
"1981-ben Steve Vai egyik korai turnéján a Notre Dame Egyetemen játszottunk, és Laurel Fishman is felbukkant. A sors úgy hozta, hogy Steve a hotelszobában összejött Laurellel. Egy csomó figurával próbálkoztak (többek közt hajkefével is).
Egy '84-es albumuk egyik dala eről szól. (Stevie's Spanking) [Zappa megkérdezte, beveheti-e könyvébe ezt a sztorit]Laurel nemhogy nem tiltakozott, írt engedélyt és csatolta a "felhasznált anyagok" listáját (gitáralkatrészek, válogatott zöldségek és a dobos esernyője).(FZ& P.O.: Az igazi Frank Zappa könyv JLX Bp. 1991 p124)
www.youtube.com/watch?v=0Vs2P9e18jg

A Mester idézett könyvében ez a leg lightosabb sztori a The Gils Outrateously kapcsán én is írogattam már ezt-azt (ők dobták piacra nemrég, mármint Pamela, a Hendrix Fasza Gipszmásolatot és a kamuvideót)

Lehetne- e grúpi-kat is beválogatni az álomzenekar MÖGÉ a backstage-re?

magyar-magyar szótár 2009.08.18. 16:32:40

Ja, vagy ha halottak, akkor T Bone Walkert javasolnám, mert a zacsiban pucsogtak még a Grand Funk Railroad-os gyerekek, akik már 1970-ben azt a stadionrockot nyomták, amiről szegény "rocker kiskölyök" azt hiszi, hogy a Jonas Bros. találta föl.. meg a Gun's 'N Roses...
www.youtube.com/watch?v=V1xvx0UHa0A
A hátán is játszott, meg rückwertsben, meg mittomén, szemből belenyúlva.
Nem volt még fuzzpedal, azzal Hendrix tört be.

magyar-magyar szótár 2009.08.18. 16:36:00

A tágbuxájú Laurel Fishman középen, jobbról SV -az öreg faszingert nem t'om:
farm3.static.flickr.com/2001/2242680984_c4ba55dde9.jpg?v=0

irrelevant 2009.08.18. 16:40:21

Blackmore-ra nyomtam.

Malmsteent meg a többi nyálmetál gitárhőst hagyjuk már...

Stinkfist 2009.08.18. 16:43:38

Brian Carroll hol van? akarom mondani... BUCKETHEAD! micsoda gyalázat.
slash második, itt süllyedek el szégyenemben.

zZz 2009.08.18. 16:47:42

@rostos: Satriani tanult zenét, de még mennyire. Viszont tényleg álladóan szólózik, de hát mit csináljon szerencsétlen, a virtuóz pályát választotta.

zZz 2009.08.18. 16:51:51

@Lamorak: miután gitárosok inkább tabot olvasnak, ez nem valami meglepő.
De mi ez a hülyeség már, hogy gitáros nem tanul zenét? Jó, oké, hogy én csak kezdő vagyok a magam 2 évével, de szerintem gitárosnál is alap, hogy tanulja a skálákat, akkordmeneteket, spec. akkordokat stb.

Mehley 2009.08.18. 16:55:29

@Stinkfist: ezt már csak akkor lehetne überelni, ha buckethead lenne az első, második meg slash. vagy fordítva... :)

mindenesetre kár volt összemosni szerintem a zenehallgatók- és szeretők, illetve a zenészek, zenéhez értők szavazatait. Két külön kategória kellene, így reálisabb és értelmezhetőbb lenne a szavazás eredménye.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.08.18. 16:56:02

@zZz: így lesz a legtöbb gitáros unalmas elpöcsölő, 14 hülye akkordos körökből témákat író szerencsétlen. Csak Elvist tudom idézni: "nem nagyon tudok zenélni, de az én szakmámban erre nincs is szükség." És akkor Lou Reedet nem is említettük még.

magyar-magyar szótár 2009.08.18. 16:58:08

Steve Vai úgy került Zappához, hogy le tudta [gitár]kottázni még azt is, amit Zappa nem. (Később Zappa Synclavier segítségével is kottázott, de A Gép gitárt nehezen szed le...)

zZz 2009.08.18. 17:01:22

@Lamorak: attól, hogy vannak olyanok, akik zeneelmélet nélkül is ráéreznek, még nem lesznek balfaszok azok, akiknek ez nem megy reflexből. Kissé sznob duma ez.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.18. 17:03:52

@Mehley: épp egy olyan Interneten töröm a fejem, ahol külön belépési kóddal lépnének be hozzánk a laikusok és külön a zeneértők. Utóbbiak 12 karakteres jelszóval, mégiscsak komolyabb arcok, meg hát ugyebár a security. Engem csak Slash helyezése lep meg, kicsit Czene Attila, meg talán Petrucci is olyan szempontból, hogy annyira nem mainstream. Ugyanakkor vitathatatlanul kurvanagy zsenikre lehet szavazni, nincs jó vagy rossz választás...

catshannon 2009.08.18. 17:16:50

@Interstellar Overdrive: imádom Slasht, de mióta jobban igyekszem elmélyedni mások munkájában is, azóta reálisabban ítélem meg. Még így is azt kell mondanom, hogy mostanra olyan mainstream ikon lett, aki megkerülhetetlen, bármit csinál, az címlapos hír-esélyes (kis túlzással). Na és ezt ki is használja eléggé most már. A helyezésbe ez legalább fele súllyal számít, de inkább többel. Hiába zseniális egy gitáros, ha erősen szubkulturális. Nyilván semmi újat nem mondtam.:) (+: ha a már említett Les Pault nézzük, ha rákeresel a nevére a jútúbon, első 500000 találat nem valami jazz darab lesz tőle, hanem: "én játszom a 2007 Custom Supreme Flametop Plus Limited Edition-ömön a Sweet Childot" :)

Mehley 2009.08.18. 17:20:06

@Interstellar Overdrive: frankó lenne egy ilyen megoldás. Így láthatnák a laikusok, hogy valójában kik a jó zenészek (persze ez is relatív). A zenészek pedig megtudnák, hogy mennyi hangot, akkordot és arpeggio-t kellene elfelejteniük vagy kihagyniuk a zenéjükből, hogy eljussanak a néhány akkordos slágerekig :)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.18. 17:24:24

@Lamorak: nekem 3 dolog változtatta meg igazán a zenehallgatásom módját, amikkel utólag nem tudok mit kezdeni, nem tudom visszacsinálni, és már alakul egy negyedik. Az első éppen a zeneelmélet volt. Sokáig csináltam 3 szólamú zenéket, aztán 8 csatornás dolgokat, és azt még mindig az ütő tanszakon elvégzett zeneiskola meg zenei általánosból merített minimális tudással.

Az tény, hogy miután úgy kb. 15-16 éves koromban pótoltam be a szükséges zeneelméletet, meg jazz zongora tanulás, ilyesmi, SOHA TÖBBÉ ugyanúgy nem tudtam hallgatni a zenét, és soha ugyanazt a dallamvilágot (ami nyilván nem nagy veszteség a világnak, csak nekem) nem tudtam visszahozni, ami előtte volt. Ugyanakkor olyan akkordokat, és hangulatokat, amit most tudok (és ezek nem nagy dolgok), én magamtól soha nem silabizáltam volna ki csupán esztétikai alapon, pedig alig voltak disszonánsak a zenéim a képzetlenség ellenére.

Abban van igazad, hogy kurvára megváltoztatja az embert a tanulás, de hogy az valójában jó hatás, vagy nem, az soha nem derül ki, mert nem lehet visszacsinálni és megnézni, hogy mi lett volna ha tanul / mi lett volna ha mégse tanul.

A rendszeres jazzhallgatás volt a következő ilyen, képtelen vagyok improvizációra nem figyelni, illetve nem tudom mi számít "bárzenésnek". Utána a következő a DJ-zés volt, ami miatt egy ideig minden apró tempóingadozásra azonnal rámozdult a kezem, hogy úúú gyorsan csinálni kell vele valamit, akkor is ha csak a háttérben szólt. A következő az effektezés, sound, hangkép, ilyesmi, amire szükségem van a saját zeném miatt, de nem akarom, hogy odáig fajulnjon, hogy már csak azt a zenét tudom élvezni, ami megfelelően is van kikeverve, mert AKKOR leszek végleg megbaszva... mert az így cakkompakk nem egy jó tulajdonság szerintem.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.18. 17:30:06

@Mehley: "A zenészek pedig megtudnák, hogy mennyi hangot, akkordot és arpeggio-t kellene elfelejteniük vagy kihagyniuk a zenéjükből, hogy eljussanak a néhány akkordos slágerekig :)" - ez egyébként egy kurva fontos lépés, és sokan úgy lesznek nem világsztárok, "csak" zenészek kedvencei, hogy ezt képtelenek meglépni. És hangszeresek tömegei istenítik őket, de sehol egy 18 éves ikerpár a sorok közt, pedig ezek a zenészek is csak kúrni akartak volna igazából, csak túl jól csinálták...

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.08.18. 17:39:35

@zZz: nem mondtam, h törvényszerűen balfaszok lesznek (nem is gondolom ezt), csak ahogy Nosferato írja, egészen máshogy kezdenek a zenéről gondolkodni, és az én tapasztalataim szerint meg az én ízlésemnek ezek általában (ál-ta-lá-ban) túlhajtott dolgok. De vicces, h én vagyok lesznobozva az elmélethiány védelméért, ilyen sztem még nem fordult elő :)

Cloverleaf 2009.08.18. 17:54:07

Ijjj bazzeg, ez volt eddig a legnehezebb. Agyaltam rajta eleget, aztan randommal valasztottam a ket favoritom kozul. Ahhoz kepest nem is rossz, hogy vagy 10 favorittal inditottam. :)

Cloverleaf 2009.08.18. 17:56:32

@RobinH:
> A Suzanne nővér és az árvaház poént csak én értem? :D

Dehogy... Mindenki, aki 3 evnel idosebb! :D

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.18. 18:01:59

@Mehley: Hm. Szerintem ne mondjuk meg, h ki a jó zenész. Senkire nem kell ráerőltetni semmit. Nem az a baj, ha valakinek (pl. egy laikusnak) kedvence van. Sokkal nagyobb baj, ha nincs. Ízlésről nincs értelme vitatkozni, mert én például a szőke nőket IS szeretem.

zZz 2009.08.18. 18:03:08

@Lamorak: nosferato leírása alapján már értem, mire gondoltál.
Igen, vannak azok, akik annyira elmélyülnek a zenében, hogy talán pont a lényegét vesztik el: a szépséget. Márpedig nem valaminek a bonyolultsági fokától lesz valami szép.
Én még messze vagyok a magas fokú zenétől és talán éppen ezért a zenéket csak önmagukban hallgatom, bár időnként be-beugrik, hogy na vajon ezt hogyan vagy hogy jé, ezt felismertem.
A jazz úgy általában véve pont ezért (kövezzetek!) unalmas nekem, mert túlságosan a technikára megy, legalábbis én így érzem. Aztán van kivétel, mint pl. ez itt:
www.youtube.com/watch?v=ZQbmyOOJ85w

magyar-magyar szótár 2009.08.18. 18:05:58

A zsűri [zenész szlengben közönség] leginkább pankráció szerűen gfogyasztja a [rock] gitárzenét, a látványt eszi be. De a kritikusok is megérik a pénzüket, Jimi Hendrix, amikor a Band of Gypsys -ben lecövekelt és nem pankrátorkodott viszont színvonalas zenét nyomott, fikázták.

Vannak üresfejű zenei előadók, akik kottát is olvasnak, mindent lejátszanak, sok közülük jazz zenész, aki lenézi a rockgitárosokat, jól interpretál, de egy eredeti hangot nem tud.
Ennek ellenkezője Elefánt, Molnár Tamás, aki az Omega hősidejében alig tudott valamit, de abból a szegényes képességből INVENCIÓZUSAN a legtöbbet hozta ki. Néha elég egy ujjbegy suhintás, ami több és más, mint amit a konzit végzett kottaolvasó tud.
A sava, a borsa.

Itt van a Colosseum, szinte senki nem ismeri, fejből nem is tudtam, ki a gitáros, pedig nagyon jó:
www.youtube.com/watch?v=ups1vWqzrWk

Steve Croppert "gitárlegendának" nevezték 1964-ben, amikor Jimi Hendrix jófiúskodott nála, akkor MÁR többet tudott, mint ez az ember


Bartha Tamás gitárosunk a legjobb volt.. és kiment Amerikába, ahol minden bokorban terem két olyan gitáros, mint Ritchie Blackmore...

Joe Satriani valóban virtuóz és tanult.. csak egy eredeti fogása nincsen, Malmsteen a legnagyobb virtóz, de üresfejű..

Zappa nem az a technikai zsonglőr volt, de fejben erős, istennyugossza...

ésígytovább...
Azért a fiatal rockergyerekeknek benyesek egy Grand Funk Railroad-ot 1970-ből miheztartásra...www.youtube.com/watch?v=0x6chChxzV0

Steve

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.08.18. 18:17:39

@zZz: így van pontosan, a jazz unalmas, és én ezt mindig is mondtam :)

Grgabácsi 2009.08.18. 18:54:44

No azért a listában elfért volna egy Ace Frehley is :) Mindenesetre így is brutál a felhozatal.

zZz 2009.08.18. 19:09:22

Megjegyzem, én Slash-re szavaztam.
Egyszerűen azért, amit a Use Your Illusion albumokon művelt. Persze ott vannak többen mások, akikre mondhatom, hogy nagyobbak, pl. Clapton, de ő nem csinált olyan számot, amitől hangyák rohannak végig a gerincemen (célzok itt pl. a November Rain végén hallgató gitárra).

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.08.18. 20:24:13

@zZz: www.youtube.com/watch?v=kQVvF0AeRLI azért ez itt mindig az egyik kedvencem marad, ahol a 'Laylá'-ban Claptonnal Mark Knopfler definitíven bemutatja, hogy is kell szólózni, kompaktan, durván, fél percben.

madstunt 2009.08.19. 00:21:52

Az hogy Radics Béla 2 százalékon van az nemfasza.Veri az összes nyugati húrmajmot :D De most tényleg többet érdemelne ennél,tessék rá szavazni

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.08.19. 10:10:15

Megmondom, miért Eddie van Halen az:

mert tuti kliségitáros, ÉS fasza gitáros IS:))

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.08.19. 10:53:54

@A Hannibal Lektűr-attitűd: ezek szerint majdnem m i n d e n jazz, amit valaha hallottam, rossz. Olyan ez, mint az elektronikus tánczene, v a fantasy.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.19. 11:38:57

@Lamorak: ha felveszed a láthatatlanná tevő mellényt, lapozz 219-re, ha inkább kiveszed az oroszlán szájából a sérthetetlenség-életerő gyűrűt, lapozz a 64-re.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.08.19. 12:15:34

@nosferato: :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD (igen, én vagyok Fenék Tibi)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.19. 12:51:16

@zZz: tessék egy kis vegyeskolbász:

Marcus Miller - So what (from Miles)
www.youtube.com/watch?v=2A2J9yxpSjI

Al Di Meola - Race with Devil on Spanish highway
www.youtube.com/watch?v=Atz9vzTAUh0

Madeleine Peyroux - Dance me to the end of love
www.youtube.com/watch?v=Pl-cVgAU8K8

B-oldal
b-oldal.blog.hu/2009/04/15/krakozia_kedvenc_zenesze
b-oldal.blog.hu/2008/10/12/ezzel_kezdodott_a_jazz

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.19. 12:56:09

Vagy nu-jazz:

Andrew J. and Kaltenecker - Funqui Beat
www.youtube.com/watch?v=bA-_V14L8wU

Buckshot LeFonque - Breakfast @ Denny's
www.youtube.com/watch?v=YXUpMaiLUbo

Barabás Lőrinc Eklektric - Famous
www.youtube.com/watch?v=Rv0tItSrhog

Öngerjesztő Erg 2009.08.19. 13:01:14

@Lamorak: Hát igen.. Itt EC és MK beutatja, hogy nem attól jó gitáros valaki, hogy 164-edeket tud játszani 250 bpmmel. A hajlításoktól konkrétan a hideg fut a hátamon (jó értelemben).

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.08.19. 13:20:50

@zZz: ha van hozzá füled, találsz

ha meg nincs, mutathatok bármit

zZz 2009.08.19. 13:35:24

@nosferato: még hallgatom őket.

Csak én érzem úgy, hogy az Al Di Meola számában van egy olyan rész, ami nagyon hasonlít a Liquid Tension Experiment Acid Rain-jére (vagy fordítva)?

zZz 2009.08.19. 13:38:01

@A Hannibal Lektűr-attitűd: fülem? Gondolom ez azt jelenti, hogy ha tetszik az, ami neked, akkor van fülem, ha nem, akkor nincs. Ugye nem akarsz ízlésről vitatkozni?

Egyébként volt egyszer-kétszer, hogy felbuzdulva nekiálltam jó jazzt keresni, kollekciókat szereztem be és 10% alatt volt a jó számok aránya.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.08.19. 14:17:31

@zZz: úgy tűnik, mintha vitatkoznék?

rád hagyok egy butaságot oszt jónapot:)))

zZz 2009.08.19. 14:32:13

@A Hannibal Lektűr-attitűd: gondolom nagy balett rajongó is vagy.

Amarokian 2009.08.19. 16:05:12

Örömmel látom Mike Oldfieldet is a listán. Én is rá szavaztam, na nem a Moonlight Shadow, hanem inkább ilyenek miatt:

www.youtube.com/watch?v=RNaZmX-NmQo

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.19. 16:48:14

@zZz: ez egy 1977-es albumról van, tehát 20 évvel korábbi. De amúgy kurvára hasonlít, szerintem ez a jazz-rock vagy fúziós lemez sokkal inkább a metál kezdete, mint a You really got me. Óriási tekerések, az egész album nagyon odabasz gitározásból + uniszónókból + szimfónia szerű hosszú dalokból + progresszív jellegből. Pláne hogy 77-es. Mondjuk a magyar Solaris is odabaszott majdnem ennyire 1980-1986 között, nem vagyok kiművelve belőle, csak járt nálam egy lemez (Marsbéli krónikák), és az elég komoly színvonalat ütött meg.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.08.19. 17:13:10

@A Hannibal Lektűr-attitűd: ja, értem én, h 'butaság' elmondani, h nekem gyakorlatilag nem mutatott még senki olyan jazzt, ami tetszett volna, aztán 'butaság' ennek a 'kompetenciaként' kezelését ('fül', Istenem, ez már majdnem olyan, mint mikor 'igényes' zenét kezdünk emlegetni) csúsztatásként azonosítani, ezzel az erővel lehetnénk ezoterikusok is.

settlehead 2009.08.19. 17:48:49

És hol van Johnny Ramone? :)

zZz 2009.08.19. 21:21:16

@nosferato: Di Me Ola-nak lehet, utánanézek. Hallottam már korábban a Ritmo de la noche számát és az is szép.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.19. 21:33:32

@zZz: ezzel a címmel Jennifer Lopez is lehetne :)

Sierpe (törölt) 2009.08.19. 22:30:00

Azért Oldfield másodiknak kicsit túlzás :)

megott 2009.08.21. 19:05:57

@Sierpe: Na azert van ott erzelmes meg atelt technikas gitarjatek. Nem a tekeres gyorsasaga szamit, hanem a mondanivalo.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2009.08.21. 21:15:46

@Sierpe: ezt most jelenleg sem tudom mire vélni, de szerintem is az...

megott 2009.08.22. 07:36:21

@Sierpe: Bar tudod mit, legyen, merthat o nem egy "egszeru" gitaros, hiszen multiinstumentalista zenesz. :)

Amarokian 2009.08.28. 12:30:34

Hú, ez nagyon szoros volt! Jimi a semmiből hozta vissza az első helyet az utolsó percekben leadott szavazatokkal. Gratula Jimi!
Oldfield úgysem ért volna rá a miskolci fordulóra, mert pillanatnyilag a Bahamákon tengeti az életét, kipihenve a szoboszlói izgalmakat... :)))))

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.28. 13:13:05

Nagyon elhúztak, nekem furcsa, mert azért Knopfler vagy Gary Moore szerintem ott kellene fusson az élen, de ez a lényege a szavazásnak, hogy az van elöl, aki népszerű. Oldfield mint zeneszerző abszolút jó, a TOP10 horrorfilm zene posztban le is riszpekteltük, és mivel zeneszerző kategória egyelőre nem volt az álomzenekarban, szépen csillog az az érem.

Ahogy elnézem, Slash rajongóközönsége nyaralni van! A bronzot anyukája veszi át, Dr. Slashné Dr. Kőrössy Erzsébet nyugalmazott rendőralezredes asszony.

Sierpe (törölt) 2009.08.29. 17:58:13

@megott:
Így van, nem a tudásával van problémám, hanem ha a nevét említik nem az jut eszembe, hogy gitáros :) Ráadásul az emberek 80%-a csak a Moonlight Shadow-t ismeri tőle, ezért érthetetlen számomra, hogy hogyan jöhetett fel a 2. helyre, gyanítom néhány rajongó túlbuzgó volt :)

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2009.10.07. 16:12:19

Soha nem tudtam megérteni, hogyan lehet Hendrixet nem pusztán történetiségében, hanem esztétikailag is szemlélni...De hát ez már csak ilyen. Szerintem ő volt az Első, és kész. Egyetlen számát sem tudom élvezni, és nem csak a rettenetes technikai minőség miatt.

Szerintem Steve Morse az isten. :) Hogy az istenbe maradt le a listáról?

B-oldal

Zenék és képek, amelyek meghatározták és meghatározzák az életünket. Koncertek, filmek, helyek, zörejek, képszerű emlékek a hangszóróból és a vászonról - ha mondanivalód van, írd meg: nosferato | Overdrive | rálf atya

A hét dala

Kövess a Facebookon!

süti beállítások módosítása